Avinguda de Cerdanyola

Es reurbanitza el carrer per potenciar un eix cívic per a vianants que doni continuïtat als usos comercials del nucli antic. Se suprimeixen la circulació i l’aparcament de vehicles, s’unifica el paviment a un únic nivell i s’incorpora una franja amb espais d’estada i zones enjardinades.

Imatge de la vista general de l'avinguda
Foto: Jon Arruti
Technical details
  • Project date:
    February 2018
    Start work date:
    --
    End work date:
    --
    Work execution date:
    December 2020
    Municipality:
    Sant Cugat del Vallès
    Area:

    3.450 m2

     

    Cost:
    1.275.433 €
  • Project management:
    Antonio Montes (AMB)
    Lola Simón, Maria Blanco (SBS Simón i Blanco)
    Works management:
    BT Arquitectes
    Collaborators:
    EQUIP AMB: Natalia Castaños
    Contractor:
    Voracys
Financing

AMB

Ajuntament de Sant Cugat del Vallès

Description

El darrer tram de l’avinguda Cerdanyola, que travessa la zona d’eixample propera al Monestir de Sant Cugat, forma part del gran eix comercial i cívic que creua el nucli antic del municipi. L’eix està format pels carrers de Valldoreix, Santa Maria, Santiago Rusiñol i de la Torre i passa per la plaça d’Octavià i el conjunt del Monestir, malgrat la interrupció que genera l’avinguda Francesc Macià, molt concorreguda pels vehicles.

La transformació d'aquest tram de l'avinguda de Cerdanyola proposa modificar totalment la secció del carrer i convertir-lo en plataforma única amb prioritat pels vianants, amb una nova disposició de l'arbrat i del mobiliari urbà. El procés de pacificació de l'àmbit, on es desenvolupa una gran activitat comercial que es pretén conservar, ja s’havia començat resolent els encreuaments amb plataformes elevades. La intervenció al llarg de l’avinguda Cerdanyola reforça aquesta conversió cap a una àrea urbana preferent per als vianants i on la circulació dels vehicles té una presència residual.

El paviment del carrer, de 16 m d'amplada, és el mateix que s'ha utilitzat en la remodelació del nucli antic: neutre amb l’edificació i de molt bona qualitat. I s’organitza en diverses franges que ordenen els diferents usos: es defineix una franja de circulació a peu a tocar dels edificis, que té continuïtat també als creuaments i ajuda a disminuir la velocitat dels vehicles que travessen; un pas de circulació només per als vehicles autoritzats, i una franja amb espais d’estada i parterres amb arbres i plantes arbustives a la banda més assolellada.

L'obra es planteja per fases, de forma que s’executen els canvis de manera ordenada i adaptada, minimitzant les molèsties i optimitzant els resultats. En aquesta primera fase s’aborda la cruïlla entre el carrer de Montserrat i el pesatge de. la Torre Alta. Un cop finalitzada la transformació integral, l’avinguda Cerdanyola serà un eix cívic, més agradable, més atractiu i molt més funcional no només per al conjunt dels residents sinó també pels visitants que vulguin passejar per Sant Cugat i descobrir el seu ric teixit comercial. 


 

Where